DEVAK - Faaliyet Raporu 2014

38 Günümüzden geleceğe doğru bakıldığında; sürdürülebilir büyüme için uygun coğrafi alanların Orta Asya, Afrika, Ortadoğu ve Balkanlar olduğu biliniyor. Organizasyonları bu geleceğe taşımak için, farklı seviyelerde etkin liderliğe duyulan ihtiyaç, insanın suya duyduğu ihtiyaç kadar temel görünüyor. 2007 yılından bu yana Türkiye’nin geleceği olan başarılı gençlere imkân yaratmak için maddi ve manevi destekler sağlayan Deloitte Eğitim Vakfı olarak iş dünyasının bu ihtiyacına öncülük edebilmek için yola çıkarak Deloitte Liderlik Enstitüsü’nü kurduk. Amacımız, liderliğe anlamlı ve derin bir etki yapabilecek mütevazı bir katkı sunmaktır. Bugün iş dünyasında yaşanan zorluklardan biri, karmaşa düzeyi sürekli artan pazarlarda, bir yandan rekabetle mücadele ederken, bir yandan da daralan kar oranları baskısı altında, kurumdaki nitelikli insan kaynağını elden kaçırmadan kısa ve uzun dönemli hedeflere ulaşmaktır. Diğer zorluk ise, ya hızlı büyüme sonrası ortaya çıkan zaafları ya da büyümeyi sürdürme aşamasında karşılaşılan günlük sıkıntıları çözmektir. Bu tam bir liderlik sınavıdır, yönetim becerileri tek başına yeterli olamamaktadır. Deloitte Liderlik Enstitüsü tarafından bu konuda hazırlanan “Liderliğin Keşfi Programı”, yöneticiler için özel olarak tasarlanmıştır. Bu eğitim 3 ana bölümden oluşmaktadır. Her şeyden önce “Nefs’e Liderlik”, ardından “Başkalarına Liderlik” ve son olarak içinde bulunduğumuz sistemi yönetmek ve değiştirmek için “Organizasyonel Yapıya Liderlik”. Liderlik eğitimleri, kişide yaratabildiği etki ile ölçülebilir. Liderlik eğitimleri kısa vadede kişilere hangi öngörülebilir sonuçları sağlamaktadır? Liderlik gelişimine derin ve kalıcı etki yapan unsurlar hangileridir? Kişinin zihin yapısında sağlanacak değişim, uzun vadeli ve kalıcı etki sağlarken, liderlik becerilerinin geliştirilmesi ile liderlik araçlarının kullanımı ise daha az kalıcı etki sağlar. Yani, birçok eğitimden sonra, katılımcılara görülen birkaç küçük değişiklik, esas ve köklü değişim ve gelişimin habercisi olmayabilir. Bu nedenle, eğitim, katılımcının zihin yapısına katkı sağladığı oranda derin ve kalıcı bir değişim yaratabilir. Liderliğin Keşfi Programı Liderlik Gelişim Felsefemiz

RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=