DEVAK - Faaliyet Raporu 2014
Deloitte Eğitim Vakfı Faaliyet Raporu 2014 39 Liderliği yaşamak, kendimizi ve başkalarını tanımasından geçer. Peki hangisi daha zordur, daha fazla zaman alır ve bedeli ağırdır. Her şeyden önce kişi kendisini ne kadar tanımaktadır? Kişisel tarihin kişinin yaşamındaki yeri ve önemi Herkes, farklı alanlarda bilerek ya da bilmeyerek deneyimler kazanmıştır. Peki, kişi deneyimlerinin ne kadarının farkındadır, bunlar yaşamını nasıl etkilemektedir? Karar verme, anlama, yargılama ve değerlendirme becerisi nereden gelmektedir? Davranışlarını ortaya koyan gerçek nedenler nelerdir? Kişi, tüm bu soruları kendi yaşam haritasını hazırlayarak cevaplayacak; grup içerisindeki diğer insanların öykülerinden yola çıkarak, tekrar tekrar, ancak hep farklı yollardan kendine dönecektir. Özgür iradesi ile karar verdiğini düşünen kişi, bu eğitimden bu söylemini sorgulayacaktır. Kişi, her gün sayısız konuda karar vermekte, farklı seçenekler arasından “en uygun” olanını seçmektedir. Kişi gerçekten kendisi mi karar vermektedir? Kişi, çoğu zaman kiminle nasıl konuşacağına kendisinin karar verdiğini düşünür ve buna inanır. Peki bu gerçek midir? Önceden hem de çok önceden oluşan psikolojik etkenlerin kişinin üzerinde yarattığı etki, yani bulutların rengi masmavi midir, yoksa kara mı? Kişi, kimlerle neden ve nasıl konuşur? Başka ne tür seçenekleri vardır? Bu eğitim kapsamında tüm bu soruların cevapları anlamlandırılacaktır. Kişinin kendini anlaması yeterli midir eğer kendisini anlatamıyor ise… Kişi kendisini anlatmayı, en çok da “kendisini duymayı” deneyimleme fırsatı bulacaktır. Başkalarının anlatımlarından feyz alarak kendini yeniden tarif edecek, gelişim için “gerçek” ihtiyaçlarını ve odak alanlarını ortaya çıkaracaktır. Kişi, değerleriyle karşılaşacak, kişisel değişimine direnç oluşturan kör noktaları anlayacak ve yaşam amacının farkına varmak için alternatif söylemleri irdeleyecektir. 1. Nefs’e Liderlik
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=