DEVAK - Faaliyet Raporu 2021

ÖDEVSİZ OKUL SİSTEMİNİN FAYDALARI Bugüne kadar öğrenmiş olduğumuz bilgiler ışığı altında; ev ödevi, çalışma alışkanlıklarını ve bağımsız öğrenmeyi geliştirir. Ayrıca, öğrencileri sözlükler ve dilbilgisi referans kitapları gibi kaynaklar edinmeye teşvik ettiğini ve gerçek bilgilere, öz disipline, öğrenmeye yönelik tutumlara ve problem çözme becerilerine de fayda sağladığını söyleyebiliriz. Öğrendik ki ev ödevinin en yaygın amacı, öğrenmeyi pekiştirmek ve belirli becerilerde ustalaşmayı kolaylaştırmak için öğrencilere sınıfta halihazırda sunulan materyalleri uygulatmaktır. Hazırlık ödevleri ise gelecek derslerde işlenecek konuyu tanıtma amaçlıdır. Öğrenim hayatımda bireysel olarak deneyimlediğim ve arkadaşlarımla konuşurken öğrendiğim ve de çevremde gözlemlediğim kadarı ile ev ödevi öğrencilerde stres yaratan ve öğrenme şevkini azaltıp, öğrencileri demotive eden büyük bir sorun. Üniversite öğrencisi olarak hala aynı dertten muzdarip olduğumu açıkça söyleyebilirim. Peki gerçekten ev ödevi faydalı mı yoksa zararlı mı? Çok araştırdım ve bu konuda çok okudum. Ve nelerle karşılaşmadım ki??? Yapılan bir araştırma özellikle büyük sınıflarda ödevi tamamlama ile akademik başarı arasında bir ilişki olduğunu göstermiş. Başka bir araştırma da ev ödevlerinin tüm yaş bandındaki öğrencilerin zamanlarının büyük bir bölümünü aldığı, haftada yaklaşık 15 – 20 saat sürdüğünü ve aşırı ev ödevinin öğrencilerde stres ve uyku kaybına neden olduğunu bildirmiş. Bunu okurken “bu benim işte” diye içimden haykırdım. 2013 yılında Stanford Üniversitesi'nde yapılan başka bir araştırma, yüksek başarılı topluluklardaki ev ödevlerine çok fazla zaman ayıran öğrencilerin daha fazla stres, fiziksel sağlık sorunları, yaşamlarında denge eksikliği ve topluma yabancılaşma yaşadıklarını ortaya koymuş. Gerçek şu ki; araştırmalar birçok karışık sonuçlar üretmiş bugüne kadar. Demek ki bu konuya eğilirken tüm araştırma verilerinin çok iyi değerlendirilmesi gerekiyor… Benim tüm bu okumalardan, araştırmalardan çıkardığım sonuçlara gelecek olursak… Eğitimin ilk başlarında olan çocuklar için (6-12 yaş bandı); Ev ödevine ayrılacak tüm saatlerin okul ders saatleri içerisinde yer alması, yani öğrencinin ödevi okul süreci içinde yapabiliyor olması çok önemli. Sosyal hayat saatlerine taşan ödev yapma zamanları öğrencileri eğitimden uzaklaştırdığı gibi günümüz dünyasında ebeveynlerin çocukları ile olmaları gereken zamanların kaybına ve de kalitesinin düşmesine neden oluyor. Ödevlerin ilk sınıflarda 10 dakika ile başlayarak her sene yavaş yavaş arttırılması ve ilerleyen yıllarda da günlük maksimum 1 saati geçmeyecek şekilde ayarlanması gerekmektedir. Bu sınırlar dışında verilen ödevlerin eğitim ve öğretim hedeflerini aştığı için öğretmenlerin sınıfta tamamlanmayanları telafi etmek için ödevi araç olarak kullanabiliyor olasılığını gündeme getirmektedir. Ev ödevi, öğrenmeyi tamamlamalı ve müfredat ilerleme hızına ayak uydurmak için bir araç olarak kullanılmamalıdır. Okulda, eğitmenler gözetiminde gerçekleşecek ödev yapma, öğretmenin öğrencilerinin öğrenme yeteneklerini keşfetmelerine ve öğrenme becerilerini geliştirmelerine rehberlik etmesi açısından çok büyük önem taşır. İlerleyen yaşlarda bağımsız olarak öğrenme becerilerine haiz olmuş DEVAK FAALİYET RAPORU 60

RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=