DEVAK - Faaliyet Raporu 2021

DEVAK FAALİYET RAPORU 89 ERAY SOLMAZ İstanbul Teknik Üniversitesi, Uzay Mühendisliği Mekatronik Mühendisliği – Yan dal 2021 senesinde benim için en önemli gelişme kendi girişimim olan Gezgin’in “İTÜ Çekirdek”e kabulü oldu. Küçük uyduları çok ucuz maliyetle fırlatmayı amaçlayan girişimimiz “Ginova Çetin Ceviz Kampı”nda ikinci oldu. Bu süreçte birçok bağlantı edindim. İlerleyen günlerde eski SpaceX çalışanı Bülent Altan'la ve Ulukaya Girişimi ile görüşmeler yapmayı planlıyoruz. “Gezgin” küçük uyduları düşük maliyet ve kısa bekleme süreleriyle uzaya fırlatmayı amaçlayan bir girişimdir. Uyduları fırlatmak için roket ve balonların beraber hibrit bir şekilde kullanıldığı bir teknoloji kullanmayı planlıyoruz. 2021 yılı mart ayında girişim projemizi hayata geçirmek için Ginova Çetin Ceviz Kampı’na başvurduk. Takımımız 3 kurucu ortak ve bir normal üye olmak üzere 4 kişiden oluşuyor. “Çetin Ceviz Kampı” sırasında piyasa analizleri yaptık ve araştırmalarımız sırasında küçük uydu fırlatma piyasasının çok dolu olduğunu gördük. Küçük uyduyu fırlatmanın maliyeti uyduyu üretmenin maliyetinden sekiz ile dokuz kat daha fazla. Üstelik bu uydular fırlatılmak için yaklaşık iki seneye kadar beklemek zorunda kalıyorlar. Biz her iki sorunu da çözmeyi hedefliyoruz. Teknoloji geliştikçe uydular da küçülüyor ve küçük uydu piyasası gittikçe hareketleniyor. Pazara girmek için çok doğru bir zaman olduğunu düşünüyoruz. FATMA NUR KILIÇ Koç Üniversitesi, İktisat Psikoloji – ÇAP Geçen yıl kurduğum ve yönettiğim “TOG EFE Akademisi”nin ilk projesi olan ve yine benim yazdığım “Mentorluk Projesi”ni Henkel şirketinin şirket içi uluslararası sosyal sorumluluk yarışmasına dahil ederek yarışmada ödül kazandık. Projeden tablet eksikliği nedeniyle eğitimde fırsat eşitsizliğine maruz kalmış çocuklara tablet alabilmek için 2 bin Euro bir sponsorluk aldık ve bu dönem bu kaynağın doğru bir şekilde takibinin yönetilmesinde süpervizör olarak görev alacağım. Bu yarışma için Mentorluk Projemizi biraz daha özelleştirdim. 50 çocuğa tablet dağıtımının ardından onları online birebir ders aldıkları mentorluk sürecimize dahil etmeyi planladık. Mentor olarak da TOG havuzundan eğitim fakültelerinde öğrenim gören gönüllüleri atamayı hedefledik. Böylelikle 50 eğitim fakültesi öğrencisi de değerli bir deneyim kazanabilecekler ve projemizin sağladığı fayda iki katına çıkacak. Projenin ilk hali çok sevildiği ve ihtiyacı hali hazırda fazlaca karşıladığı için aynen devam edecek. Ben bu yıl bazı özel sebeplerden ötürü akademinin yöneticisi unvanı ile projeye destek veremeyecek olsam da gerek projeleri yazdığım, gerekse uzun süre yönetimini yaptığım için akademinin süpervizörü olarak yeni yönetime ve arkadaşlara destek vermeye devam edeceğim.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=