DEVAK - Faaliyet Raporu 2024

DEVAK FAALİYET RAPORU 87 GÖRKEM KATAYIFÇI Koç Üniversitesi Endüstri Mühendisliği, Bilgisayar Mühendisliği - ÇAP Amerika Futbolu ile Dolu Dört Yıl Koç Üniversitesine başladığımdan yıldan beri, dört yıldır okulun Amerikan futbol takımı Koç RAMS’te savunma (defans) hattında yer alıyorum. Takıma ilk girdiğimden itibaren defansif son (d-end) pozisyonunda görev aldım. Amerikan futbolu, takım ruhunu, disiplini ve fiziksel dayanıklılığı ön plana çıkaran hem fiziksel hem zihinsel anlamda fazlasıyla zorlayıcı bir spor. Özellikle okul ve iş hayatıyla beraber sürdürdüğüm bu spor, bana çok güçlü olduğuna inandığım bir disiplin kazandırdı. Koç RAMS olarak geçen sezon hem üniversite liginde hem de profesyonel ligde şampiyon olduk. Bu başarı, takımımızın disiplini, kararlılığı ve birbirimize olan bağlılığı ile mümkün oldu. Zaten iyi bir takım olmanın en önemli koşulunun da bu bağlılık olduğunu görme/gösterme şansımız oldu. Bu bağlılığın ne kadar güçlü olduğunun bir örneğini de aslında kendimde görebiliyorum. Bu yoğunluğun içinde bu sporu en üst seviyede yapmaya beni bu bağlılık dışında kimse ikna edemezdi. Kişisel olarak da bu yıl benim için bir dönüm noktası oldu çünkü Türkiye Milli Takım Kampı’na çağrılma onuruna sahip oldum. Türkiye’de Amerikan futbolu henüz ana akımın bir parçası olmasa da her geçen gün daha fazla ilgi görüyor ve ben de bu gelişimin bir parçası olmaktan gurur duyuyorum. Türk bayrağı altında bu sporu temsil etme fırsatını bulmak, inanılmaz bir deneyim idi. Milli takım kampında yer almak, hem futbol anlamında vizyonumun gelişmesini sağladı hem de bu sporun Türkiye’deki potansiyelini benim için gözler önüne serdi. ENES AK Koç Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği, Matematik - ÇAP, Uluslararası İlişkiler - Yan Dal Koç Üniversitesi Mentee-Mentor Programı ve Mentorluk Görevim Koç Üniversitesi, yeni gelen öğrencilerinin üniversite yaşamına uyum sağlamalarına yardımcı olmak amacıyla mentee-mentor programını hayata geçirmiştir. Bu program, öğrencilerin hem akademik hem de sosyal hayata daha kolay uyum sağlayabilmeleri için deneyimli öğrencilerin rehberlik etmesini sağlar. Her mentor, genellikle 8-9 yeni girişli öğrenciye (menteeler) danışmanlık yaparak onların üniversite sürecine daha rahat bir başlangıç yapmasına destek olur. Mentorler, sadece ders seçimi veya akademik zorluklarla ilgili rehberlik etmekle kalmaz, aynı zamanda kampüs hayatına dair ipuçları vererek, kulüp etkinlikleri, sosyal yaşam ve kişisel gelişim konularında da yardımcı olurlar. 2024-2025 eğitim yılında ben de bu mentorlerden biri olarak görev alacağım. Bu program aracılığıyla, kendi üniversite deneyimlerimi yeni girişli öğrencilere aktararak, onların daha rahat bir uyum süreci geçirmelerine katkıda bulunmayı hedefliyorum. Özellikle benim yaşadığım zorlukları ve öğrendiğim dersleri menteelerime aktararak, onların bu süreci daha bilinçli bir şekilde atlatmalarını sağlamak istiyorum. Aynı zamanda, bu süreç bana da büyük bir fırsat sunacak; hem öğrencilerle etkili iletişim kurarak onların sorunlarına çözüm bulmaya çalışacağım, hem de kendi iletişim ve liderlik becerilerimi geliştirme imkânı bulacağım. Bu görev, kişisel gelişimime katkıda bulunmanın yanı sıra, üniversite topluluğu içinde daha aktif bir rol almamı da sağlayacak.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjIxMTc=